Sunday, May 17, 2009

Water Ski @ Putrajaya

IMG_0362
Pada hujung minggu baru-baru ini telah berlangsungnya waterski Junior di persint 6 Putrajaya. Aku mengambil kesempatan ini mencuba gear terbaru canon 5D mark II + 70-200 f2.8 IS USM. Kalau nak ikutkan masih lum habis baca lagi manual book 5D Mark II ini..tapi sebab tak sabar sangat nak menguji kemampuan 5D mark II ini...Untuk tempoh ni aku masih belum boleh bagi review lagi pasal 5D mark II coz lum habis lagi mengodek function yang ade pada kamera baru tu...
IMG_0450
Aktiviti yang telah berlangsung selama 2 hari telah menarik ramai pengunjung dari dalam dan luar Putrajaya. Ada sorang uncle berbangsa cina menegur aku "wahhh banyak susah cali ini tempat pusing2 tempat yang same je"...hampir satu jam dia sesat kesian uncle tu... aku tanya jugak dia macam mana leh sesat..di jawab signboard tunjuk hanya separuh jalan sampai PICC je hilang petunjuk persint 6 . Aku hanya mampu tersenyum je...mmmm takpe uncle jom kita ambik gambar ...oppss sebelum terlupa uncle ini pun hebat jugak guna kamera nikon D300...WOW...
IMG_0456
IMG_0471
Ramai fotographer yang hadir.Semua pun tak kurang hebat...dari kemera DSLR beginner hingga lah yang Pro...kalau yang Pro tu wahhh...lens ....mahu goyang aku tengok lens tu....besar macam mangkuk sup....hihhih..bila lah agak nya aku mampu guna lens besar macam tu... teringin juga aku nak memiliki lens macam tu..tapi apakan daya ....harga lagi mahal pada kereta kancil lagi...mmm....
IMG_0339
ini aku serta kan jugak gambar uncle yang sesat jalan hampir 1 jam
IMG_0376
sorry ye gambar hitam putih je.... gambar tu over ekspose...ambik curi katakan ..tiba2 je dia perasan terus lambai...hihihi...bab nak ambik curi ni yang tak pandai..kalau ambik mesti kantoi...ada sorang lagi uncle tengah tunggu sape lah agaknya...ape lagi aku terus tanya..."uncle tengah tunggu siapa? kenapa tak shoot video tu..." kalau nak tahu dia jawab apa? dia kata tengah tungguh zul_Cessna(ZULFazli) wakakakaka tergelak gak aku....jangan marah zul ye...hihihihi gurau je....hihihi...
Ini dia rupa uncle yang tengah tunggu zul tu....
IMG_0408

Faiz@atoie
Senior Photographer
Capturing Emotion
TOPP REXX STUDIO SDN.BHD.
Tel HP: 012-9591345
Email : atoie@topprexxstudio.com
YM : faiz_ezmi@yahoo.com

1 comment: